Regulamin
§ 1. Definicje- Konsument – osoba fizyczna dokonująca zakupu w Sklepie Internetowym w celu niezwiązanym bezpośrednia z jej działalnością gospodarczą lub zawodową;
- Konto – indywidualny panel administracyjny Użytkownika dostępny po dokonaniu rejestracji i zalogowaniu w Sklepie Internetowym oznaczony loginem i hasłem;
- Kupujący – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadającą osobowości prawnej, która na zasadach określonych w niniejszym Regulaminie korzysta ze Sklepu Internetowego na zasadach określonych w niniejszym regulaminie w tym składa Zamówienie w Sklepie Internetowym.
- Regulamin – niniejszy regulamin;
- Rejestracja – proces polegający na utworzeniu przez Kupującego Konta w Sklepie Internetowym;
- Sklep Internetowy – serwis internetowy dostępny pod adresem www.bardzobizuteria.pl;
- Sprzedawca – Beata Szczudłowska, prowadząca działalność pod firmą BARDZO biżuteria Beata Szczudłowska, zarejestrowaną w Centralnej Ewidencji i Informacji o działalności gospodarczej, NIP: 7422206845, M. Rataja 19a/32 Olszyn;
- Towar – rzeczy ruchome, prezentowane w Sklepie Internetowym, mogące być przedmiotem umowy sprzedaży;
- Umowa sprzedaży – umowa sprzedaży Towaru, zawarta pomiędzy Sprzedawcą a Kupującym za pośrednictwem Sklepu internetowego;
- Usługa prowadzenia Konta w Sklepie Internetowym – usługa świadczona przez Sprzedawcę na rzecz Kupujących drogą elektroniczną w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną, polegająca na umożliwieniu Kupującemu korzystania z Konta w Sklepie Internetowym;
- Zamówienie – oświadczenie woli Kupującego określające jednoznacznie rodzaj i ilość kupowanych Towarów.
§ 2. Kontakt ze Sprzedawcą
adres pocztowy: ul. M. Rataja 19A/32, 10-203 Olsztyn
adres e-mail: sklep@bardzobizuteria.pl,
nr telefonu: +48 512 144 684.
§ 3. Rejestracja (Usługa prowadzenia Konta w Sklepie Internetowym)
- Usługa prowadzenia Konta w Sklepie Internetowym jest dostępna dla Kupującego po dokonaniu Rejestracji.
- Rejestracja w Sklepie Internetowym jest dobrowolna i bezpłatna.
- Rejestracja następuje poprzez wypełnienie i zaakceptowanie formularza rejestracyjnego, dostępnego w Sklepie Internetowym.
- Wskutek Rejestracji pomiędzy Kupującym a Sprzedawcą dochodzi do zawarcia Umowy na czas nieokreślony w przedmiocie świadczenia na rzecz Kupującego Usługi prowadzenia Konata w Sklepie Internetowym.
- Umowa o świadczenie Usługi prowadzenia Konta w Sklepie Internetowym ulega rozwiązaniu z chwilą jej wypowiedzenia przez Kupującego. Oświadczenie o wypowiedzeniu umowy należy przesłać na adres pocztowy:
M. Rataja 19A/32, 10-203 Olsztyn lub drogą mailową na adres: sklep@bardzobizuteria.pl.
§ 4. Towary
Towary prezentowane w Sklepie Internetowym są ręcznie wykonywane, nowe, wolne od wad fizycznych i prawnych.
§ 5. Ceny Towarów
- Ceny wszystkich Towarów prezentowanych w Sklepie Internetowym są cenami brutto (uwzględniają podatek od towarów i usług „VAT”), wyrażonymi w złotych polskich (PLN).
- Cena Towaru nie obejmuje kosztów jego dostawy.
§ 6. Zamówienia
- Złożenie zamówienia w Sklepie Internetowym wymaga od Kupującego posiadania aktywnego konta poczty elektronicznej (e-mail) oraz urządzenia podłączonego do sieci Internet.
- Kupujący może zarejestrować się w Sklepie Internetowym tj. założyć w nim Konto lub składać zamówienia bez rejestracji poprzez podawanie swoich danych przy każdym ewentualnym zamówieniu.
- Wybrane do kupienia Towary należy dodać do koszyka w Sklepie Internetowym.
- Po dodaniu do koszyka wybranych Towarów należy wybrać sposób ich dostawy oraz metodę płatności za Zamówienie (spośród dostępnych w Sklepie), a także podać dane niezbędne do zrealizowania złożonego Zamówienia.
- Wypełnienie i przesłanie przez Kupującego formularza Zamówienia stanowi ofertę zawarcia Umowy sprzedaży Towarów wskazanych w Zamówieniu.
- Niezwłocznie po złożeniu Zamówienia, przez Kupującego Sprzedawca przystąpi do jego weryfikacji pod kątem możliwości przyjęcia do realizacji. W przypadku, gdy realizacja Zamówienia nie będzie możliwa, Sprzedawca jest uprawniony do odmowy jego realizacji. O negatywnym wyniku weryfikacji Kupujący zostanie poinformowany przez Sprzedawcę drogą mailową (na adres wskazany w Zamówieniu) w terminie 24 godzin od daty złożenia Zamówienia.
- Do zawarcia umowy sprzedaży dochodzi z chwilą otrzymania przez Kupującego drogą mailową (na adres wskazany w Zamówieniu) potwierdzenia przyjęcia przez Sprzedawcę Zamówienia do realizacji.
- W przypadku braku możliwości realizacji zamówienia Sprzedawca zwróci Kupującemu dokonane przez niego płatności niezwłocznie (nie później niż w terminie 3 dni roboczych od daty poinformowania Kupującego o odmowie przyjęcia zamówienia do realizacji).
§ 7. Płatności
Za złożone zamówienie Kupujący może zapłacić według swojego wyboru:
- zwykłym przelewem na rachunek bankowy Sprzedawcy o nr: 1240 1590 1111 0011 1572 3118,
- przelewem natychmiastowym,
- BLIKIEM.
§ 8. Realizacja zamówienia
- Towar zostanie wysłany na adres wskazany przez Kupującego w Zamówieniu w terminie wskazanym każdorazowo w ofercie produktu, liczonym od daty zaksięgowania płatności na koncie Sprzedawcy.
- Do każdej przesyłki dołączany jest dowód zakupu w postaci faktury VAT lub paragonu - według wyboru Kupującego, dokonanego w formularzu zamówienia.
§ 9. Dostawa Towarów
- Sprzedawca dostarcza zamówiony Towar w następujących formach dostawy:
- dostawa na wskazany przez Kupującego adres na terenie Polski za pośrednictwem InPost,
- dostawa do wskazanego przez Kupującego paczkomatu InPost,
- dostawa na wskazany przez Kupującego adres za granicą (na terenie UE) za pośrednictwem publicznego operatora pocztowego (Poczty Polskiej).
- Koszt dostawy zamówień ponosi Kupujący, z zastrzeżeniem pkt. 4 niniejszego paragrafu.
- Koszt dostawy zamówień od 400,00 zł (przy wyborze dostawy InPost Paczkomat i Inpost Kurier) ponosi Sprzedawca.
- Koszt dostawy Towaru jest uzależniony od wybranego przez Kupującego sposobu dostawy. Informacja o wysokości opłat za dostawę znajduje się w Sklepie Internetowym w zakładce: „Dostawa”. Informacja o dostępnych formach oraz kosztach dostawy Towaru jest dostępna dla Kupującego również w takcie wypełniania formularza Zamówienia.
§ 10. Prawo i tryb odstąpienia od umowy
- Konsument ma prawo bez podawania przyczyny odstąpić od umowy zawartej ze Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu Internetowego w terminie 14 dni.
- Termin 14 dni liczony jest od daty objęcia Towaru w posiadanie przez Konsumenta lub wskazaną przez niego osobę trzecią inną niż przewoźnik.
- Konsument może odstąpić od umowy, składając Sprzedawcy jednoznaczne oświadczenie o odstąpieniu od umowy. Oświadczenie można złożyć
na formularzu, którego wzór stanowi Załącznik nr 1 do niniejszego Regulaminu. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem. - Oświadczenie o odstąpieniu od umowy należy wysłać na adres pocztowy: M. Rataja 19 A/32, 10-203 Olsztyn lub drogą mailową na adres: sklep@bardzobizuteria.pl.
§ 11. Skutki odstąpienia od umowy
- Konsument ma obowiązek zwrócić Sprzedawcy Towar niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 14 dni od dnia, w którym odstąpił od umowy.
- Towar należy zwrócić na adres pocztowy: ul. M. Rataja 19 A/32, 10-203 Olsztyn. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie Towaru przed jego upływem.
- Bezpośrednie koszty zwrotu Towaru ponosi Konsument.
- Sprzedawca zwróci Konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia Towaru nie później niż 14 dni od dnia, otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy, z zastrzeżeniem ust. 5 i 6.
- Jeżeli Kupujący wybrał sposób dostawy inny niż najtańszy zwykły sposób dostawy oferowany przez Sprzedawcę, Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu Konsumentowi poniesionych przez niego dodatkowych kosztów.
- Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Konsumenta do chwili otrzymania zwrotu Towaru lub dostarczenia przez Konsumenta dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
- Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały użyte do dokonania zapłaty za Zamówienie, chyba że Kupujący wskaże inny sposób zwrotu.
- Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Towaru będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia jego charakteru, cech i funkcjonowania.
§ 12. Reklamacje towaru z tytułu braku zgodności z umową
- Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za brak zgodności Towaru z umową istniejący w chwili jego dostarczenia i ujawniony w ciągu dwóch lat od tej chwili, chyba że termin przydatności Towaru do użycia, określony przez Sprzedawcę jego poprzedników prawnych lub osoby działające w ich imieniu, jest dłuższy.
- Domniemywa się, że brak zgodności Towaru z umową, który ujawnił się przed upływem dwóch lat od chwili dostarczenia Towaru, istniał w chwili jego dostarczenia, o ile nie zostanie udowodnione inaczej lub domniemania tego nie można pogodzić ze specyfiką Towaru lub charakterem braku zgodności Towaru z umową.
- Towar jest zgodny z umową, jeżeli zgodne z umową pozostają w szczególności jego: opis, rodzaj, ilość, jakość, kompletność i funkcjonalność,przydatność do szczególnego celu, do którego jest potrzebny konsumentowi, o którym konsument powiadomił przedsiębiorcę najpóźniej w chwili zawarcia umowy i który przedsiębiorca zaakceptował. Ponadto towar, aby został uznany za zgodny z umową, musi: nadawać się do celów, do których zazwyczaj używa się towaru tego rodzaju, z uwzględnieniem obowiązujących przepisów prawa, norm technicznych lub dobrych praktyk;występować w takiej ilości i mieć takie cechy, w tym trwałość i bezpieczeństwo, a w odniesieniu do towarów z elementami cyfrowymi - również funkcjonalność i kompatybilność, jakie są typowe dla towaru tego rodzaju i których konsument może rozsądnie oczekiwać, biorąc pod uwagę charakter towaru oraz publiczne zapewnienie złożone przez przedsiębiorcę, jego poprzedników prawnych lub osoby działające w ich imieniu, w szczególności w reklamie lub na etykiecie;być dostarczany z opakowaniem, akcesoriami i instrukcjami, których dostarczenia konsument może rozsądnie oczekiwać;
być takiej samej jakości jak próbka lub wzór, które przedsiębiorca udostępnił konsumentowi przed zawarciem umowy, i odpowiadać opisowi takiej próbki lub takiego wzoru. - Jeżeli Towar jest niezgodny z umową, Konsument może żądać jego naprawy lub wymiany.
- Sprzedawca może dokonać wymiany, gdy Konsument żąda naprawy, lub Sprzedawca może dokonać naprawy, gdy Konsument żąda wymiany, jeżeli doprowadzenie do zgodności Towaru z umową w sposób wybrany przez Konsumenta jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy. Jeżeli naprawa i wymiana są niemożliwe lub wymagałyby nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy, może on odmówić doprowadzenia Towaru do zgodności z umową.
- Sprzedawca dokonuje naprawy lub wymiany w rozsądnym czasie od chwili, w której został poinformowany przez Konsumenta o braku zgodności z umową, i bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta, uwzględniając specyfikę towaru oraz cel, w jakim Konsument go nabył. Koszty naprawy lub wymiany, w tym w szczególności koszty opłat pocztowych, przewozu, robocizny i materiałów, ponosi Sprzedawca.
- Konsument udostępnia Usługobiorcy Towar podlegający naprawie lub wymianie na koszt Sprzedawcy.
- Jeżeli Towar jest niezgodny z umową, Konsument może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy, gdy:a) Sprzedawca odmówił doprowadzenia Towaru do zgodności z umową;
Sprzedawca nie doprowadził Towaru do zgodności z umową;
b) brak zgodności Towaru z umową występuje nadal, mimo że Sprzedawca próbował doprowadzić Towar do zgodności z umową;
c) brak zgodności Towaru z umową jest na tyle istotny, że uzasadnia obniżenie ceny albo odstąpienie od umowy bez uprzedniego skorzystania ze środków ochrony określonych w § 13 ust. 3;
d) z oświadczenia Sprzedawcy lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie doprowadzi on Towaru do zgodności z umową w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta. - Sprzedawca zwraca Konsumentowi kwoty należne wskutek skorzystania z prawa obniżenia ceny niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o obniżeniu ceny.
- Konsument nie może odstąpić od umowy, jeżeli brak zgodności Towaru z umową jest nieistotny. Domniemywa się, że brak zgodności Towaru z umową jest istotny.
- Sprzedawca dokonuje zwrotu ceny przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
- Konsument może złożyć Sprzedawcy reklamację z tytułu braku zgodności Towaru z umową według swojego wyboru: drogą pocztową na adres: ul. M. Rataja 19A/32, 10-203 Olsztyn lub drogą mailową na adres: sklep@bardzobizuteria.pl.
- Do reklamacji należy dołączyć zdjęcia obrazujące wadę Towaru oraz skan lub zdjęcie dowodu zakupu.
- Wzór reklamacji stanowi Załącznik nr 2 do niniejszego Regulaminu.
- Rozpatrzenie reklamacji przez Sprzedawcę nastąpi w terminie do 14 dni.
13. Reklamacje dotyczące Usługi prowadzenia Konta w Sklepie Internetowym
- Reklamacje dotyczące Usługi prowadzenia Konta w Sklepie Internetowym należy kierować na adres pocztowy: ul. M. Rataja 19A/32, 10-203 Olsztyn lub drogą mailową na adres: sklep@bardzobizuteria.pl.
- Rozpatrzenie reklamacji przez Sprzedawcę nastąpi w terminie do 14 dni.
§ 14. Pozasądowe sposoby dochodzenia roszczeń
W przypadku negatywnego rozpatrzenia reklamacji przez Sprzedawcę, Kupujący będący Konsumentem jest uprawniony do:
- zwrócenia się do Stałego Sądu Polubownego, działającego przy właściwym miejscowo Wojewódzkim Inspektorze Inspekcji Handlowej z wnioskiem o rozpatrzenie sporu wynikłego z zawartej Umowy sprzedaży;
- zwrócenia się do właściwego miejscowo Wojewódzkiego Inspektora Inspekcji Handlowej z wnioskiem o wszczęcie postępowania w sprawie polubownego rozwiązania sporu konsumenckiego;
- złożenia skargi za pośrednictwem unijnej platformy internetowej ODR, dostępnej pod adresem: http:/ec.europa.eu//consumers/odr/;
- skorzystania z bezpłatnej pomocy właściwego miejscowo powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów.
§ 15. Postanowienia końcowe
- W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie przepisy Kodeksu Cywilnego, przepisy Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną, przepisy Ustawy o prawach Konsumenta.
- O wszelkich zmianach niniejszego Regulaminu Sprzedający będzie informował na stronie Sklepu Internetowego w zakładce Regulamin. Kupujący posiadający Konto w Sklepie Internetowym otrzymają informację o zmianach Regulaminu wraz z ich zestawieniem na wskazany przez nich adres e-mail.
- W przypadku braku akceptacji zmian Regulaminu Kupującemu przysługuje prawo wypowiedzenia umowy o świadczenie Usługi prowadzenia Konta w Sklepie Internetowym.
Załącznik nr 1
do Regulaminu Sklepu Internetowego
www.bardzobizuteria.pl
.........................
(data)
Dane Konsumenta:
.............................................
.............................................
.............................................
BARDZO biżuteria
Beata Szczudłowska
ul. M. Rataja 19A/32
10-203 Olsztyn
e-mail: sklep@bardzobizuteria.pl
Oświadczenie o odstąpieniu od umowy sprzedaży zawartej na odległość
Niniejszym odstępuję od umowy sprzedaży, zawartej w dniu ................................................., dotyczącej następujących towarów:
1...............................................................................................................
2...............................................................................................................
3...............................................................................................................
4...............................................................................................................
5...............................................................................................................
Proszę o zwrot dokonanych przeze mnie płatności na rachunek bankowy o nr:
.................................................................................................................
.............................................
Podpis Konsumenta
Załącznik nr 2
do Regulaminu Sklepu Internetowego
www.bardzobizuteria.pl
.........................
(data)
Dane Konsumenta:
.............................................
.............................................
.............................................
BARDZO biżuteria
Beata Szczudłowska
ul. M. Rataja 19A/32
10-203 Olsztyn
e-mail: sklep@bardzobizuteria.pl
Reklamacja towaru z tytułu braku zgodności z umową
Niniejszym zawiadamiam, iż zakupiony przeze mnie w dniu ....................... towar w postaci ....................................jest niezgodny z umową.
Niezgodność towaru z umową polega na:
.................................................................................................................
.................................................................................................................
.................................................................................................................
Z uwagi na powyższe, na podstawie ustawy z dnia z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta:
-
żądam naprawy towaru* (art. 43 d)*,
-
żądam wymiany towaru*(art. 43 d)*,
-
oświadczam, że obniżam cenę towaru o kwotę ............................. zł
i wzywam do zwrotu wymienionej kwoty na rachunek bankowy
o nr .................................................................................................... w terminie 7 dni od daty doręczenia pisma (art. 43 e)*,
-
oświadczam, że odstępuję od umowy sprzedaży w/w towaru (z powodu jego istotnej wady, opisanej wyżej) i wzywam do zwrotu ceny towaru
w kwocie ................................ zł na rachunek bankowy
o nr .................................................................................................... w terminie 7 dni od daty doręczenia pisma (art. 43 e)*.
…………………………………………………………
Podpis konsumenta
*niepotrzebne skreślić