Regulamin

§ 1. Definicje

  1. Konsument – osoba fizyczna dokonująca zakupu w Sklepie Internetowym w celu niezwiązanym bezpośrednia z jej działalnością gospodarczą lub zawodową;
  2. Konto – indywidualny panel administracyjny Użytkownika dostępny po dokonaniu rejestracji i zalogowaniu w Sklepie Internetowym oznaczony loginem i hasłem;
  3. Kupujący – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadającą osobowości prawnej, która na zasadach określonych w niniejszym Regulaminie korzysta ze Sklepu Internetowego na zasadach określonych w niniejszym regulaminie w tym składa Zamówienie w Sklepie Internetowym.
  4. Regulamin – niniejszy regulamin;
  5. Rejestracja – proces polegający na utworzeniu przez Kupującego Konta w Sklepie Internetowym;
  6. Sklep Internetowy – serwis internetowy dostępny pod adresem www.bardzobizuteria.pl; 
  7. Sprzedawca – Beata Szczudłowska, prowadząca działalność pod firmą BARDZO biżuteria Beata Szczudłowska, zarejestrowaną w Centralnej Ewidencji i Informacji o działalności gospodarczej, NIP: 7422206845, M. Rataja 19a/32 Olszyn;
  8. Towar – rzeczy ruchome, prezentowane w Sklepie Internetowym, mogące być przedmiotem umowy sprzedaży;
  9. Umowa sprzedaży – umowa sprzedaży Towaru, zawarta pomiędzy Sprzedawcą a Kupującym za pośrednictwem Sklepu internetowego;
  10. Usługa prowadzenia Konta w Sklepie Internetowym – usługa świadczona przez Sprzedawcę na rzecz Kupujących drogą elektroniczną w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną, polegająca na umożliwieniu Kupującemu korzystania z Konta w Sklepie Internetowym;
  11. Zamówienie – oświadczenie woli Kupującego określające jednoznacznie rodzaj i ilość kupowanych Towarów.

§ 2. Kontakt ze Sprzedawcą


adres pocztowy: ul. M. Rataja 19A/32, 10-203 Olsztyn
adres e-mail: sklep@bardzobizuteria.pl,
nr telefonu: +48 512 144 684.


§ 3. Rejestracja (Usługa prowadzenia Konta w Sklepie Internetowym)

  1. Usługa prowadzenia Konta w Sklepie Internetowym jest dostępna dla Kupującego po dokonaniu Rejestracji.
  2. Rejestracja w Sklepie Internetowym jest dobrowolna i bezpłatna.
  3. Rejestracja następuje poprzez wypełnienie i zaakceptowanie formularza rejestracyjnego, dostępnego w Sklepie Internetowym.
  4. Wskutek Rejestracji pomiędzy Kupującym a Sprzedawcą dochodzi do zawarcia Umowy na czas nieokreślony w przedmiocie świadczenia na rzecz Kupującego Usługi prowadzenia Konata w Sklepie Internetowym. 
  5. Umowa o świadczenie Usługi prowadzenia Konta w Sklepie Internetowym ulega rozwiązaniu z chwilą jej wypowiedzenia przez Kupującego. Oświadczenie o wypowiedzeniu umowy należy przesłać na adres pocztowy:
    M. Rataja 19A/32, 10-203 Olsztyn lub drogą mailową na adres: sklep@bardzobizuteria.pl.

§ 4. Towary

Towary prezentowane w Sklepie Internetowym są ręcznie wykonywane, nowe, wolne od wad fizycznych i prawnych.


§ 5. Ceny Towarów

  1. Ceny wszystkich Towarów prezentowanych w Sklepie Internetowym są cenami brutto (uwzględniają podatek od towarów i usług „VAT”), wyrażonymi w złotych polskich (PLN). 
  2. Cena Towaru nie obejmuje kosztów jego dostawy.

§ 6. Zamówienia

  1. Złożenie zamówienia w Sklepie Internetowym wymaga od Kupującego posiadania aktywnego konta poczty elektronicznej (e-mail) oraz urządzenia podłączonego do sieci Internet.
  2. Kupujący może zarejestrować się w Sklepie Internetowym tj. założyć w nim Konto lub składać zamówienia bez rejestracji poprzez podawanie swoich danych przy każdym ewentualnym zamówieniu.
  3. Wybrane do kupienia Towary należy dodać do koszyka w Sklepie Internetowym.
  4. Po dodaniu do koszyka wybranych Towarów należy wybrać sposób ich dostawy oraz metodę płatności za Zamówienie (spośród dostępnych w Sklepie), a także podać dane niezbędne do zrealizowania złożonego Zamówienia.
  5. Wypełnienie i przesłanie przez Kupującego formularza Zamówienia stanowi ofertę zawarcia Umowy sprzedaży Towarów wskazanych w Zamówieniu.
  6. Niezwłocznie po złożeniu Zamówienia, przez Kupującego Sprzedawca przystąpi do jego weryfikacji pod kątem możliwości przyjęcia do realizacji. W przypadku, gdy realizacja Zamówienia nie będzie możliwa, Sprzedawca jest uprawniony do odmowy jego realizacji. O negatywnym wyniku weryfikacji Kupujący zostanie poinformowany przez Sprzedawcę drogą mailową (na adres wskazany w Zamówieniu) w terminie 24 godzin od daty złożenia Zamówienia.
  7. Do zawarcia umowy sprzedaży dochodzi z chwilą otrzymania przez Kupującego drogą mailową (na adres wskazany w Zamówieniu) potwierdzenia przyjęcia przez Sprzedawcę Zamówienia do realizacji.
  8. W przypadku braku możliwości realizacji zamówienia Sprzedawca zwróci Kupującemu dokonane przez niego płatności niezwłocznie (nie później niż w terminie 3 dni roboczych od daty poinformowania Kupującego o odmowie przyjęcia zamówienia do realizacji).

§ 7. Płatności

Za złożone zamówienie Kupujący może zapłacić według swojego wyboru:
  1. zwykłym przelewem na rachunek bankowy Sprzedawcy o nr: 1240 1590 1111 0011 1572 3118,
  2. przelewem natychmiastowym,
  3. BLIKIEM.
Termin na dokonanie przez Kupującego zapłaty za złożone Zamówienie wynosi 3 dni robocze.


§ 8. Realizacja zamówienia

  1. Towar zostanie wysłany na adres wskazany przez Kupującego w Zamówieniu w terminie wskazanym każdorazowo w ofercie produktu, liczonym od daty zaksięgowania płatności na koncie Sprzedawcy.
  2. Do każdej przesyłki dołączany jest dowód zakupu w postaci faktury VAT lub paragonu - według wyboru Kupującego, dokonanego w formularzu zamówienia.

§ 9. Dostawa Towarów

  1. Sprzedawca dostarcza zamówiony Towar w następujących formach dostawy: 
  2. dostawa na wskazany przez Kupującego adres na terenie Polski za pośrednictwem InPost,
  3. dostawa do wskazanego przez Kupującego paczkomatu InPost,
  4. dostawa na wskazany przez Kupującego adres za granicą (na terenie UE) za pośrednictwem publicznego operatora pocztowego (Poczty Polskiej).
  5. Koszt dostawy zamówień ponosi Kupujący, z zastrzeżeniem pkt. 4 niniejszego paragrafu.
  6. Koszt dostawy zamówień od 400,00 zł (przy wyborze dostawy InPost Paczkomat i Inpost Kurier) ponosi Sprzedawca.
  7. Koszt dostawy Towaru jest uzależniony od wybranego przez Kupującego sposobu dostawy. Informacja o wysokości opłat za dostawę znajduje się w Sklepie Internetowym w zakładce: „Dostawa”. Informacja o dostępnych formach oraz kosztach dostawy Towaru jest dostępna dla Kupującego również w takcie wypełniania formularza Zamówienia.

§ 10. Prawo i tryb odstąpienia od umowy

  1. Konsument ma prawo bez podawania przyczyny odstąpić od umowy zawartej ze Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu Internetowego w terminie 14 dni.
  2. Termin 14 dni liczony jest od daty objęcia Towaru w posiadanie przez Konsumenta lub wskazaną przez niego osobę trzecią inną niż przewoźnik.
  3. Konsument może odstąpić od umowy, składając Sprzedawcy jednoznaczne oświadczenie o odstąpieniu od umowy. Oświadczenie można złożyć
    na formularzu, którego wzór stanowi Załącznik nr 1 do niniejszego Regulaminu. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem.
  4. Oświadczenie o odstąpieniu od umowy należy wysłać na adres pocztowy: M. Rataja 19 A/32, 10-203 Olsztyn lub drogą mailową na adres: sklep@bardzobizuteria.pl.

§ 11. Skutki odstąpienia od umowy

  1. Konsument ma obowiązek zwrócić Sprzedawcy Towar niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 14 dni od dnia, w którym odstąpił od umowy.
  2. Towar należy zwrócić na adres pocztowy: ul. M. Rataja 19 A/32, 10-203 Olsztyn. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie Towaru przed jego upływem.
  3. Bezpośrednie koszty zwrotu Towaru ponosi Konsument.
  4. Sprzedawca zwróci Konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia Towaru nie później niż 14 dni od dnia, otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy, z zastrzeżeniem ust. 5 i 6.
  5. Jeżeli Kupujący wybrał sposób dostawy inny niż najtańszy zwykły sposób dostawy oferowany przez Sprzedawcę, Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu Konsumentowi poniesionych przez niego dodatkowych kosztów.
  6. Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Konsumenta do chwili otrzymania zwrotu Towaru lub dostarczenia przez Konsumenta dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
  7. Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały użyte do dokonania zapłaty za Zamówienie, chyba że Kupujący wskaże inny sposób zwrotu.
  8. Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Towaru będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia jego charakteru, cech i funkcjonowania.


§ 12. Reklamacje towaru z tytułu braku zgodności z umową

  1. Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za brak zgodności Towaru z umową istniejący w chwili jego dostarczenia i ujawniony w ciągu dwóch lat od tej chwili, chyba że termin przydatności Towaru do użycia, określony przez Sprzedawcę jego poprzedników prawnych lub osoby działające w ich imieniu, jest dłuższy.
  2. Domniemywa się, że brak zgodności Towaru z umową, który ujawnił się przed upływem dwóch lat od chwili dostarczenia Towaru, istniał w chwili jego dostarczenia, o ile nie zostanie udowodnione inaczej lub domniemania tego nie można pogodzić ze specyfiką Towaru lub charakterem braku zgodności Towaru z umową.
  3. Towar jest zgodny z umową, jeżeli zgodne z umową pozostają w szczególności jego: opis, rodzaj, ilość, jakość, kompletność i funkcjonalność,przydatność do szczególnego celu, do którego jest potrzebny konsumentowi, o którym konsument powiadomił przedsiębiorcę najpóźniej w chwili zawarcia umowy i który przedsiębiorca zaakceptował. Ponadto towar, aby został uznany za zgodny z umową, musi: nadawać się do celów, do których zazwyczaj używa się towaru tego rodzaju, z uwzględnieniem obowiązujących przepisów prawa, norm technicznych lub dobrych praktyk;występować w takiej ilości i mieć takie cechy, w tym trwałość i bezpieczeństwo, a w odniesieniu do towarów z elementami cyfrowymi - również funkcjonalność i kompatybilność, jakie są typowe dla towaru tego rodzaju i których konsument może rozsądnie oczekiwać, biorąc pod uwagę charakter towaru oraz publiczne zapewnienie złożone przez przedsiębiorcę, jego poprzedników prawnych lub osoby działające w ich imieniu, w szczególności w reklamie lub na etykiecie;być dostarczany z opakowaniem, akcesoriami i instrukcjami, których dostarczenia konsument może rozsądnie oczekiwać;
    być takiej samej jakości jak próbka lub wzór, które przedsiębiorca udostępnił konsumentowi przed zawarciem umowy, i odpowiadać opisowi takiej próbki lub takiego wzoru.
  4. Jeżeli Towar jest niezgodny z umową, Konsument może żądać jego naprawy lub wymiany.
  5. Sprzedawca może dokonać wymiany, gdy Konsument żąda naprawy, lub Sprzedawca może dokonać naprawy, gdy Konsument żąda wymiany, jeżeli doprowadzenie do zgodności Towaru z umową w sposób wybrany przez Konsumenta jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy. Jeżeli naprawa i wymiana są niemożliwe lub wymagałyby nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy, może on odmówić doprowadzenia Towaru do zgodności z umową.
  6. Sprzedawca dokonuje naprawy lub wymiany w rozsądnym czasie od chwili, w której został poinformowany przez Konsumenta o braku zgodności z umową, i bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta, uwzględniając specyfikę towaru oraz cel, w jakim Konsument go nabył. Koszty naprawy lub wymiany, w tym w szczególności koszty opłat pocztowych, przewozu, robocizny i materiałów, ponosi Sprzedawca.
  7. Konsument udostępnia Usługobiorcy Towar podlegający naprawie lub wymianie na koszt Sprzedawcy.
  8. Jeżeli Towar jest niezgodny z umową, Konsument może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy, gdy:a) Sprzedawca odmówił doprowadzenia Towaru do zgodności z umową;
    Sprzedawca nie doprowadził Towaru do zgodności z umową;
    b) brak zgodności Towaru z umową występuje nadal, mimo że Sprzedawca próbował doprowadzić Towar do zgodności z umową;
    c) brak zgodności Towaru z umową jest na tyle istotny, że uzasadnia obniżenie ceny albo odstąpienie od umowy bez uprzedniego skorzystania ze środków ochrony określonych w § 13 ust. 3;
    d) z oświadczenia Sprzedawcy lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie doprowadzi on Towaru do zgodności z umową w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta.
  9. Sprzedawca zwraca Konsumentowi kwoty należne wskutek skorzystania z prawa obniżenia ceny niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o obniżeniu ceny.
  10. Konsument nie może odstąpić od umowy, jeżeli brak zgodności Towaru z umową jest nieistotny. Domniemywa się, że brak zgodności Towaru z umową jest istotny.
  11. Sprzedawca dokonuje zwrotu ceny przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
  12. Konsument może złożyć Sprzedawcy reklamację z tytułu braku zgodności Towaru z umową według swojego wyboru: drogą pocztową na adres: ul. M. Rataja 19A/32, 10-203 Olsztyn lub drogą mailową na adres: sklep@bardzobizuteria.pl.
  13. Do reklamacji należy dołączyć zdjęcia obrazujące wadę Towaru oraz skan lub zdjęcie dowodu zakupu.
  14. Wzór reklamacji stanowi Załącznik nr 2 do niniejszego Regulaminu.
  15. Rozpatrzenie reklamacji przez Sprzedawcę nastąpi w terminie do 14 dni.

13. Reklamacje dotyczące Usługi prowadzenia Konta w Sklepie Internetowym
  1. Reklamacje dotyczące Usługi prowadzenia Konta w Sklepie Internetowym należy kierować na adres pocztowy: ul. M. Rataja 19A/32, 10-203 Olsztyn lub drogą mailową na adres: sklep@bardzobizuteria.pl.
  2. Rozpatrzenie reklamacji przez Sprzedawcę nastąpi w terminie do 14 dni.

 
§ 14. Pozasądowe sposoby dochodzenia roszczeń

W przypadku negatywnego rozpatrzenia reklamacji przez Sprzedawcę, Kupujący będący Konsumentem jest uprawniony do:

  1. zwrócenia się do Stałego Sądu Polubownego, działającego przy właściwym miejscowo Wojewódzkim Inspektorze Inspekcji Handlowej z wnioskiem o rozpatrzenie sporu wynikłego z zawartej Umowy sprzedaży;
  2. zwrócenia się do właściwego miejscowo Wojewódzkiego Inspektora Inspekcji Handlowej z wnioskiem o wszczęcie postępowania w sprawie polubownego rozwiązania sporu konsumenckiego;
  3. złożenia skargi za pośrednictwem unijnej platformy internetowej ODR, dostępnej pod adresem: http:/ec.europa.eu//consumers/odr/;
  4. skorzystania z bezpłatnej pomocy właściwego miejscowo powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów.

§ 15. Postanowienia końcowe

  1. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie przepisy Kodeksu Cywilnego, przepisy Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną, przepisy Ustawy o prawach Konsumenta.
  2. O wszelkich zmianach niniejszego Regulaminu Sprzedający będzie informował na stronie Sklepu Internetowego w zakładce Regulamin. Kupujący posiadający Konto w Sklepie Internetowym otrzymają informację o zmianach Regulaminu wraz z ich zestawieniem na wskazany przez nich adres e-mail.
  3. W przypadku braku akceptacji zmian Regulaminu Kupującemu przysługuje prawo wypowiedzenia umowy o świadczenie Usługi prowadzenia Konta w Sklepie Internetowym.



Załącznik nr 1
do Regulaminu Sklepu Internetowego
www.bardzobizuteria.pl

 

.........................
(data)

Dane Konsumenta:
.............................................
.............................................
.............................................

BARDZO biżuteria
Beata Szczudłowska
ul. M. Rataja 19A/32
10-203 Olsztyn
e-mail: sklep@bardzobizuteria.pl

 

Oświadczenie o odstąpieniu od umowy sprzedaży zawartej na odległość

 

Niniejszym odstępuję od umowy sprzedaży, zawartej w dniu ................................................., dotyczącej następujących towarów:

1...............................................................................................................
2...............................................................................................................
3...............................................................................................................
4...............................................................................................................
5...............................................................................................................

Proszę o zwrot dokonanych przeze mnie płatności na rachunek bankowy o nr:
.................................................................................................................

 

.............................................

                                                                 Podpis Konsumenta


 
Załącznik nr 2
do Regulaminu Sklepu Internetowego
www.bardzobizuteria.pl

 

.........................
(data)

       
Dane Konsumenta:

.............................................
.............................................
.............................................

BARDZO biżuteria
Beata Szczudłowska
ul. M. Rataja 19A/32
10-203 Olsztyn
e-mail: sklep@bardzobizuteria.pl

Reklamacja towaru z tytułu braku zgodności z umową

Niniejszym zawiadamiam, iż zakupiony przeze mnie w dniu ....................... towar w postaci ....................................jest niezgodny z umową.

Niezgodność towaru z umową polega na:
.................................................................................................................
.................................................................................................................
.................................................................................................................

Z uwagi na powyższe, na podstawie ustawy z dnia z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta:

  • żądam naprawy towaru* (art. 43 d)*,

  • żądam wymiany towaru*(art. 43 d)*,

  • oświadczam, że obniżam cenę towaru o kwotę ............................. zł

    i wzywam do zwrotu wymienionej kwoty na rachunek bankowy

    o nr .................................................................................................... w terminie 7 dni od daty doręczenia pisma (art. 43 e)*,

  • oświadczam, że odstępuję od umowy sprzedaży w/w towaru (z powodu jego istotnej wady, opisanej wyżej) i wzywam do zwrotu ceny towaru

    w kwocie ................................ zł na rachunek bankowy

    o nr .................................................................................................... w terminie 7 dni od daty doręczenia pisma (art. 43 e)*.

 

…………………………………………………………

          Podpis konsumenta

*niepotrzebne skreślić